Rólam mondták

"Ami tetszik abban, amit és ahogy csinálsz, hogy soha nem kérdőjelezed meg azt (vagy én nem tapasztaltam ilyet eddig), hogy az, amire valaki vágyik, amit célul tűzött ki, az "jogos-e". Ezt azért emelem ki, mert ezzel volt már egy negatív tapasztalatom."
Hidvéginé Dr Török Mária

2013. március 13., szerda

Külföldre vágysz?



Egyre több szó esik manapság arról baráti társaságokban, médiában, de még a közértben is, hogy el kell menni külföldre, mert manapság már csak úgy lehet boldogulni.

Mindenkinek van egy-két története, hogy „az unokaöcsém…”, „a szomszéd unokája…”, „a Mari bátyjának a haverjának a testvére…” és így tovább.

No de NEKED, neked is el „kell” menned?


Én voltam kint és hazajöttem. Élveztem, szerettem – meg volt mikor nem :) – bármikor vissza is mennék, de elég volt. Hosszabban maradtam, mint eredetileg terveztem, de haza akartam jönni és nem bántam meg. Nem egy tipikus történet az enyém, az már biztos, annál sokkal jobb és különlegesebb, de sok magyart megismertem kint. Tipikus és kevésbé tipikus történetekkel.

De most nem sztorizgatni szeretnék, mert mindenkinek más a története, mindenki egyedi. Én NEKED szeretnék segíteni, hogy könnyebben dönthess:
  • menjek, vagy maradjak?
  • mikor menjek?
  • hova menjek?
  • kivel menjek?
  • mennyi időre menjek?
  • miből menjek?
  • mit dolgozzak?
  • hogyan találjak munkát?
  • elég-e a nyelvtudásom?
  • mikor éri meg (anyagilag)?
  • mit kell figyelembe vegyek?
  • mit kell elintézzek itthon?
  • mit kell elintézzek kint?
  • mire számíthatok az első időkben? (hetek/hónapok/évek?)
  • ki fog hiányozni?
  • mi fog hiányozni?
  • mi vár rám?
  • ki vár rám? / kik várnak rám?
  • mit hagyjak/hagyok itthon?
  • mit vigyek ki?

Ezek az alapkérdések. Ez sem kevés. Ha már mindegyiket végiggondoltad és tudod mindegyikre a választ, akkor valószínűleg kint vagy már, vagy legalábbis megvan hozzá a repjegyed/vonatjegyed/stb.
Ha viszont kételyeid vannak még, akkor ezek mentén a kérdések mentén elindulhatsz megtalálni a kiutat - akár a kiutat a problémából, akár a kiutat külföldre. :)
Ha jól jön valaki, akivel együtt gondolkodhatsz, aki vezet, vagy ha sürgető a megoldás, akkor mint COACH, tudok neked segíteni  személyes találkozás vagy Skype-os beszélgetés keretében. Ha szükséges, válaszokat is mondok, de sokkal inkább azt fogod kideríteni te magad az én segítségemmel, hogy mi tart vissza attól, hogy lépj. A folyamat során az erre vonatkozó személyes válaszaid hozzák meg a választ a fenti kérdésekre is.

Ha olvasnál még a témáról, szólj hozzá, vagy írj e-mail-t valamint olvasd el ezt a bejegyzést is:

Menj vagy maradj?

Még nem jöttél rá, hogy milyen munkát végeznél szívesen - akár itthon, akár külföldön? Itt kezdődő bejegyzéssorozatomban találsz segítséget ahhoz, hogy meg tudd válaszolni ezt a kérdést magadnak - és a téged faggatóknak. Kattints ide: Milyen munka való nekem? - sorozat 1. része


Széles Anikó
coach, piac- és közvéleménykutató
 
+36-20-421-1371
aniko.szeles@gmail.com
Skype: iranytuaniko


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése